Thursday, April 2, 2015

מה נשתנה השמן הזה?

לאורחים המבקרים בבית הבד אנו מסבירים כי השמן שלנו הוא "פרימיום".
אז מה כל כך מיוחד בשמן שלנו? במה הוא שונה משמנים אחרים? ומה גורם לאנשים לכתת רכביהם שוב ושוב עד אלינו לבית לחם הגלילית כשהשמן בבית נגמר?
אז כמו שהבנתם כבר את השמן אני מכין קודם כל באהבה רבה, לעצים, לפרי ולתהליך המיוחד, בעצם כמעט כל זית עובד את מגע ידי לצורך בקרה וסוג של פרידה (-:
מכאן  נכנסת לא מעט טכנולוגיה חדשנית ועדכנית, כאשר בחרתי להפיק שמן זית בעצמי הייתי חייב לבדל את השמן שלי משאר היצרנים והחקלאים הטובים ועל כן בחרתי מערך מיצוי דו פאזי מתקדם אשר מפיק שמן באיכות פרימיום, טעים יותר דומיננטי בטעם וארומה וכמובן בריא בעשרות מונים משמן זית תעשייתי.
העקרון הוא פשוט, מערכת דו פאזית אינה זקוקה להוספת מים בשלבי העצירה, כן כן חברים יקרים בבית בד תעשייתי יש תוספת נכבדת של מים מן הברז לתוך התהליך וזאת על מנת להגיע לביצוע הפרדה מלא. (אני קורה לזה מכונת כביסה של שמן זית)


בבית בד גלילי אנו לוקחים את הפרי הנפלא ו"סוחטים " ממנו מיץ פרי נפלא העונה לשם שמן זית כתית מעולה ללא כל התערבות והוספת מים  לאורך כל התהליך, כך נשמרים בעצם טעמי הפרי באופן מקסימלי וכמובן לא נשטפים מתוכו ערכיו התזונתיים.
אז זה מה שבעצם השתנה בשמן הזית שלי בבית בד גלילי מאז הוא החל לפעול לפני 5 עונות מסיק.

ועכשיו אספר קצת על מה מתרחש במשק בעונה הזאת, האביב רשמית הגיע בשדות החיטה כבר עובדים במרץ על קציר, דיר העיזים ממתין כל יום לעוד גדיים חמודים שיגיעו לעולם.
אני במרץ אוסף בשדות את מה שהקומביין השאיר אחריו... העיזים שמחות מאוד ומעלות גירה בנחת במרבית שעות היום.

גם גינת הירק מפנקת אותנו כאן בארטישוקים טריים בכל יומיים, חסה צנוניות ומיני ירוקים.



זה הזמן לאחל לכולם חג שמח במיוחד
וכמו תמיד, במידה ויש התלבטות לגבי כמות השמן בסלט אז כנראה שלא תיבלתם מספיק.

שלכם, ערן

No comments:

Post a Comment